Taloyhtiön asioiden hoito loma-aikoina

Kiinteistöalalla lomien järjestely toteutetaan yrityskohtaisesti eri tavoin. Kevään kiireet niin isännöitsijöillä, kirjanpitäjillä ja kiinteistönhoitajilla kun koko henkilökunnalla lisäävät väsymistä. Sen tähden akkujen lataaminen on erittäin tärkeää, jotta asiakasyhtiöillä on tarvitsemansa levännyt ja akkunsa ladannut virkeä henkilöstö asioitaan hoitamassa. Kirkkonummen Huolto Oy:n henkilökuntakin tarvitsee kunnollisen vuosiloman, jolla ehkäistään loppuun palaminen, joka koituisi lopulta myös asiakkaan vahingoksi.

Loma-aikojen järjestelyihin panostetaan järjestelmällisesti, etenkin silloin kun joissain yhtiöissä on laajoja korjaushankkeita. Ennen lomia varmistetaan loma-ajan sujuvuus, vaikka isännöitsijä onkin lomalla. Kirkkonummen Huolto Oy:ssä isännöitsijät on jaettu tiimeihin. Tiimeittäin on vähintään yksi isännöitsijä paikalla, jolloin akuutit, kiireellistä toimenpidettä vaativat asiat saadaan hoidettua tuuraajan toimesta. Tavanomaiset, ei kiireelliset asiat, hoidetaankin sitten taloyhtiön oman isännöitsijän toimesta loman jälkeen.

Isännöitsijät laativat ennen lomiaan listan tuuraajilleen meneillä olevista urakoista tai muista vastaavista asioista yhteyshenkilöineen, jolloin tuuraajan on helppo tavoittaa oikeat henkilöt. Kun tiedossa on valvoja, urakan vastuuhenkilöt, missä vaiheessa urakka on jne., ei tuuraajalla ole vaikeuksia auttaa tilanteen niin vaatiessa.

Vaikka tiimin oma tuuraaja olisikin varattuna kokouksessa voi paikalla olevista isännöitsijöistä joku toinen tarvittaessa auttaa. Asiakaspalvelussa tiedetään myös kuka voi auttaa, joten kertomalla asia asiakaspalveluun sieltä ohjataan suoraan oikealle henkilölle.

Kiinteistöhuollon asiat hoidetaan yhtä lailla tuurausparin toimesta ja ulkoalueiden hoitoon Kirkkonummen Huolto panostaa vuosittain palkkaamalla parikymmentä nuorta kesätöihin. Monelle nuorelle tämä on ensimmäinen työpaikka, jonka tähden työkokemukseen panostetaan erityisesti. Kirkkonummen Huolto Oy on ollut jo usean vuoden mukana Vastuullinen kesäduuni kampanjassa.

Kirkkonummen Huolto Oy:n toimistossa palvelaan myös kesällä ja olemme avoinna 8.00 – 16.00 arkisin, myös loma-aikoina. Muina aikoina 24/7 päivystyspalvelu on tavoitettavissa puhelimitse hätätöitä varten.

Huoletonta lomakautta!

16.7.2020